lørdag 30. november 2013

Drammensgranitt i turbok og årbok



Her er to fine bøker hvor jeg har vært så heldig å få skrive om klatring på Drammensgranitt
Årboka til DNT har Nære eventyr som tema, og jeg ble spurt om å skrive om klatringen rundt Drammen. Nå har Drammen mange fine nærturer, og det er også flere andre byer som som har mye fin klatring i nærområdet, men årboken ønsket seg Drammen. Takket være flere lesere av bloggen fikk jeg også inn fine bilder til denne artikkelen. Det er jeg glad for, siden det er noen år og et par filmteknologier siden jeg selv var ivrig med kamera på klippene.

Det samme gjelder På tur i Buskerud, som utgis av Drammen og Oplandenes turistforening sammen med de lokale naturbokutgiverne Tom &Tom (Schandy og Helgesen). Her skriver jeg mer spesifikt om Damtjern og Bratte Lier, siden kommunen selv markedsfører seg som Grønne Lier. Igjen takk for fine bilder fra flere bidragsytere. Det ble en fin bok for å markere foreningens 125 årsjubileum.
Den kan kjøpes her: 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar