onsdag 23. oktober 2013

Klatrekjæresten: "I samme kategori som de damene som sender frierbrev til høyrisikofanger"

Kjæresten til en passe egoistisk alpinist har satt ord på følelsene sine i et engasjert essay i det nye digitale naturmagasinet Harvest
Hva var det jeg egentlig trodde? At min tilstedeværelse skulle gjøre Kilimanjaro, Store Skagastølstind og Haute Route mindre interessante. Jeg føler meg i samme kategori som de damene som sender frierbrev til høyrisikofanger.  Beste ordet for det, det eneste ordet for det, er najv, som bestemor sier. Med vekt på j-lyden, skriver lærer og skribent Lena Julsen.
Og oppsummerer:
Meg mot naturen. Det er en kamp jeg aldri kan vinne.

Hun skriver tilsynelatende svært åpenhjertig om samlivet med en turmann i en leilighet som ser mer ut som en Base Camp,  men det er selvsagt bedre å lese originalen, sette seg på epostlista og bidra til at dette nye spennende initiativet får den oppslutningen det fortjener. 

1 kommentar:

  1. "Najv"?

    Gjeeesp. Noget klisjefylt med denne slags betraktninger. Og det var det allerede da I. Bjørnov røra rundt med dette lakse-enke-pjattet sitt. Zzzzzz....

    Anonym uten krøller

    SvarSlett