lørdag 23. februar 2013

Utstyr for alpinklatring selges brukt i arveoppgjør

Da Bjørn-Eivind Årtun omkom på Kjerag for et år siden, sammen med Stein-Ivar Gravdal, etterlot han seg mye klatreutstyr. Nå hjelper jeg datteren hans, Iben, med å selge dette utstyret.
Jeg har gruet meg til å skrive en så trist bloggpost med et så spesielt salgsbudskap, så det er dessverre utsatt litt. Jeg håper lesere og eventuelt interesserte kjøpere har forståelse for denne framgangsmåten, det er for å hjelpe til for å få ordnet arveoppgjøret. .
Noe er allerede solgt til klatremiljøet med direkte kontakt. Men det er igjen mye utstyr for alpinklatring, storveggsklatring og en del sikringsutstyr som også gjelder for friklatring som det nok er bedre å annonsere for flere klatrere. 
Alt utstyret som selges er i god stand, noe er nesten ubrukt. Prisen er stort sett satt til halvparten av nypris, unntatt der slitasje gjør at prisen reduserer mer.
Jeg foretrekker å ordne dette på enkleste måte. Derfor setter jeg pris på om det kommer litt solide bestillinger, det er krevende å formidle enkeltutstyr. Jeg kan heller ikke sende utstyr landet rundt, det ligger nå i Drammen men det kan sikkert ordnes med levering i Oslo.
Bestillinger gjøres best på epost geirarnebore@gmail.com. Jeg er bortreist til 2. mars, så det vil ikke være mye respons før det. Jeg kan også kontaktes på telefon 90197130 etter 2. mars.

Utstyrstype: 
Kamkiler                                           
Camelots 4

Camelots 4,5

Camalots 0,75

DMM 4

WC friend 3

WC friend 2

BD mikro 000
Metolius 10/03
Metoleus 3

Kiler og hexer
Hex m/slynge
Camp tricamm/slynge
Lowe balls 1
Lowe balls 2
WC rocks store
Kiler div store
DMM wallnut 1
DMM peanuts små
HB brass tre minste
DMM mikro 0 og 00
WC rock superlight 1,2, 4
WC rock 1

Tausikringsutstyr
Jumars par

Petzl traxtion

Petzl tibloc

Petzl reverso blå

Petzl reverso

Petzl reversino

Petzl microtraxtion

Petzl pulley


Karabinere
Skrukarabinere, 12 stk.

WC Helium karabinere, 14 stk

Petzl Ange Small,, 25 stk,


BD neutrino karabinere, 10 stk
10
Petzl spirit karabinere, 20 stk
20
BD ovale karabinere, 3 stk

Slynger
Slyngebånd 25 tube ca. 15 meter
7 mm statisk tau diverse lenger
Isøks strikker til to økser
Slynge 20 Kevlar
Slynge 60 petzl kevlar
Slynge 120 petzl kevlar
Slynge 120
Slynge 60 cm

Teknisk klatring
Hammer m/slynge
Stigepar 5 trinn m daisy og oval karabin
Wire for å teste og få ut bolter
Tynn og tykt par skinnhansker for teknisk klatring
Fullt sett m/teknisk utstyr m copperheads, rurp, knivblad, LA
Rurp
CM Knivblad 7 cm, 11 stk

BD knivblad, 5 stk


Cassin v-bolter, 2 stk


Sky hook bv
Talon (stor skyhook)

Isklatreutstyr
Isøks Petzl/CM Cascade, 2 stk, godt brukt

Isøks Petzl/CM Sum´tec, 2 stk, ubrukt

Isøks CM Quark skaft

Petzl CM Nomic, 2 stk

Stegjern Petzl Dart monopoint

Stegjern Petzl Dartwin duopoint, et ubrukt, et brukt

Petzl isskruehylster plast, 18 stk

Reserveutstyr og isblader og fil for økser og stegjern
Spectre iskrok
Iskskrue Petzl div lengder, 17 stk
330 kroner
Isskrue BD div lenger, 7 stk
330 kroner

Sekker og heisesekker:
Heisesekk BD stor
Heisesekk BD medium
Arcteryx sekk
Vanntette bagger 20 liter
Sikringsutstsyrvest Metoilus

Annet utstyr:  
-        Alpinklatrestøvler, str 42, skal utdype type når jeg kommer tilbake til utstyret.
-        Truger
Ser det er noe utstyr som ikke har blitt lagt inn på oversikten, vil oppdatere med det om en uke når jeg er tilbake til lageret. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar